Dankzij een goed draaiende bar kan SVE zorgen dat iedereen voor een redelijke prijs fijn en kwalitatief kan tafeltennissen. Om dit mogelijk te maken zijn onze barvrijwilligers onmisbaar.
Bardienst en barcursus:
Net zoals vorig jaar wordt ook dit jaar de competitie spelende teams gevraagd om één avond bardienst te draaien. Als barcommissie vinden we het belangrijk dat jullie niet in het diepe gegooid worden en de bardienst goed verloopt. Dus voor iedereen die komend seizoen bar draait maar nog niet weet hoe: neem contact op met de barcommissie (Michiel Westerveld op 06-55775079 of Laura Daatzelaar op 06-23893389, of mail naar bardienstsve@gmail.com) om instructies te krijgen.
Daarnaast is er een elektronisch slot bij SVE, dit wordt geopend middels een app. Van elk team kan 1 teamlid een tijdelijke toegang krijgen tot deze app, zodat de deur goed afgesloten kan worden bij vertrek. Neem contact op met Ruben van den Hoven (06-27226644) in de week van je bardienst om toegang te krijgen.
Zaaldienst:
Daarnaast ben je er als team dat zaaldienst heeft verantwoordelijk voor dat de zaal netjes achtergelaten wordt. Dit betekent het opruimen van de teltafels, telborden en stoelen die in speelzaal staan. Van élk spelend team wordt verwacht dat zij dit zelf na hun wedstrijden opruimen, spreek de teams die dit niet doen hier dus vooral op aan als je zaaldienst hebt!
Dinsdagen:
Op de dinsdagavonden speelt Traiectum thuis en zij doen de bar.
13-sep
|
SVE 7
|
20-sep
|
SVE 9
|
27-sep
|
SVE 6
|
4-okt
|
SVE 5
|
11-okt
|
SVE 8
|
25-okt
|
SVE 10
|
8-nov
|
SVE 4
|
15-nov
|
Duo 2 + Duo 10
|
22-nov
|
Duo 3 + Duo 4
|
6-dec
|
Duo 7 + SVE 5
|
21-sep
|
Heren 1
|
12-okt
|
Dames 1
|
19-okt
|
Heren 2
|
9-nov
|
Heren 3
|
23-nov
|
Enthousiaste vrijwilliger
|
Schrijf het alvast in je agenda en bespreek met je team wie bar draait. Mocht je onverhoopt een bardienst toch niet kunnen of ben je ingedeeld op een datum die voor jullie team echt niet uitkomt probeer dan onderling te ruilen met een ander team en laat het even weten.
Veel gestelde vragen bardienst SVE
Waarom heb ik bardienst, ik betaal toch contributie?
SVE is een vereniging en draait volledig op vrijwilligers. Om de contributie laag te houden zodat tafeltennis voor iedereen betaalbaar blijft en omdat het lastig is om elke competitieavond mensen te vinden die voor een kleine vergoeding achter de bar willen staan, vragen we elk competitie spelend team om één avond per seizoen bardienst te doen.
Ik heb nog nooit achter een bar gestaan, help!
Dat is geen enkel probleem! Het kassasysteem bij SVE is zo ingericht dat iedereen er mee kan werken. Daarnaast kan Michiel een korte uitleg geven en zijn er altijd mensen aanwezig die kunnen en willen helpen bij vragen.
Hoe laat moet ik er zijn als ik bardienst heb?
Rond 19:30 uur komen de eerste teams binnen dus het is fijn als je er rond die tijd bent.
Hoe open ik de zaal en wat moet ik doen?
De zaal is op vrijdagavond meestal al geopend. Zo niet, dan kan het pand geopend worden via de app Nuki. Neem vóór je bardienst contact op met Ruben van der Hoven (06-27226644). Hij zal één iemand uit jullie team de mogelijkheid geven om via de app Nuki de deur te openen (en sluiten). Als je binnenkomt moeten de lampen aan (achter de bar in de hoek), de afzuiging aan (achter de bar in de hoek en naast de koelkasten) en haal je de sleutels uit het sleutelkastje (achter de bar in de hoek, met code 2827). Daarnaast staat er op de trolleys in het voorraadhok een levering die door de Makro is geleverd. Deze moet ingeruimd worden in het voorraadhok.
Wat moet ik doen achter de bar?
De avond begint vaak met koffie en thee. Gedurende de avond is het de bedoeling om de bar bezet te hebben om drankjes te pakken en aan te slaan op het kassasysteem. Als de wedstrijden zijn afgelopen willen de meeste teams een teamschotel uit de frituur. Zorg dus dat je op tijd de frituur opwarmt (langzaam opwarmen, beginnen op 100 graden en in enkele stappen naar 180 graden) inclusief de afzuiging (in het voorraadhok, aan de andere kant van het muurtje bij de frituur).
Hoe werkt het kassasysteem?
Bij de computer ligt een uitleg van het kassasysteem. Daarnaast kan Michiel uitleg geven over de werking van het systeem en zijn er altijd mensen aanwezig die kunnen en willen helpen bij vragen.
Wat doe ik als het bier/fris/sportdank op is?
In het voorraadhok staat de voorraad. Als er iets op is in de koelkasten dan kan je het vanuit daar aanvullen.
Hoe laat kan ik sluiten?
Er is geen vaste sluitingstijd. Uiteraard kunnen teams die langer willen blijven altijd aanbieden om zelf het sluiten op zich te nemen. Over het algemeen zijn de wedstrijden rond 00:00 uur afgelopen. Inclusief een drankje en teamschotel is het +/- 01:00 uur als iedereen in elk geval hiermee geholpen is.
Wat moet ik doen vóór het afsluiten?
- Vul de koelkasten aan vanuit de voorraad in het voorraadhok • Zorg dat alle lege flesjes zijn opgeruimd • Zet de frituur uit en maak deze schoon • Zorg dat de afwas is gedaan. Er is een vaatwasser in de keuken: zet de rechterknop aan, schuit de bak met vaat erin en druk op start. Er ligt ook een uitleg bij de vaatwasser. • Zorg dat alle tafels (onder elke lamp één tafel) en stoelen (4 stoelen per tafel) goed staan • Zorg dat er een doekje over de tafels en bar is gehaald • Zorg dat de lampen uit zijn en de afzuiging uit is • Zorg dat de deur naar het voorraadhok op slot is en de sleutels in het sleutelkastje zitten
Hoe sluit ik het pand af?
Neem vóór je bardienst contact op met Ruben van der Hoven. Hij zal één iemand uit jullie team de mogelijkheid geven om via de app Nuki de deur te sluiten.
English version
Bar during competition
Just like last year, this year the competition teams will again be asked to do bar shifts.
As a bar committee, we think it is important that you learn how everything works and that it runs smoothly. So for everyone who is helping behind the bar next season but does not yet know how: contact the bar committee (Michiel Westerveld on 06-55775079 or Laura Daatzelaar on 06-23893389, or email bardienstsve@gmail.com) to receive instructions. As a team, you will receive an email prior to your bar service as a reminder and about the Responsible Alcohol Serving Certificate.
In addition, there is an electronic lock at SVE, which is opened via an app. 1 team member from each team can be given temporary access to this app, so that the door can be properly locked upon departure. Contact Ruben van den Hoven (06-27226644) during the week of your bar shift to gain access.
Tidying up the hall
In addition, you are responsible for ensuring that the hall is tidy after the matches. This means clearing away the counting tables, counting boards, and chairs in the hall. Every playing team is expected to clean up after their matches, so ask teams that did not do this, to clean up!
Write it in your agenda and discuss with your team who will be doing the bar. If you are unexpectedly unable to do it, or you are assigned to a date that is inconvenient for your team, try to swap with another team and let us know.
13-sep
|
SVE 7
|
20-sep
|
SVE 9
|
27-sep
|
SVE 6
|
4-okt
|
SVE 5
|
11-okt
|
SVE 8
|
25-okt
|
SVE 10
|
8-nov
|
SVE 4
|
15-nov
|
Duo 2 + Duo 10
|
22-nov
|
Duo 3 + Duo 4
|
6-dec
|
Duo 7 + SVE 5
|
21-sep
|
Heren 1
|
12-okt
|
Dames 1
|
19-okt
|
Heren 2
|
9-nov
|
Heren 3
|
23-nov
|
Enthusiastic volunteer
|
Frequently asked questions bar service SVE
Why do I have bar service, I pay membership fees anyway?
SVE is an association and runs entirely on volunteers. In order to keep the membership fee low so that table tennis remains affordable for everyone and because it is difficult to find people who want to stand behind the bar for a small fee every competition evening, we ask each competition playing team to do bar service one evening per season.
I have never stood behind a bar before, help!
That is no problem at all! The cash register system at SVE is set up in such a way that everyone can work with it. In addition, Michiel can give a short explanation and there are always people present who can and want to help with questions.
What time do I have to be there if I have bar service?
The first teams arrive around 7:30 PM, so it is nice if you are there around that time.
How do I open the hall and what do I have to do?
The hall is usually already open on Friday evening. If not, the building can be opened via the Nuki app. Before your bar shift, contact Ruben van der Hoven (06-27226644). He will give one person from your team the opportunity to open (and close) the door via the Nuki app. When you enter, the lights must be on (behind the bar in the corner), the extractor fan on (behind the bar in the corner and next to the refrigerators) and you must get the keys from the key box (behind the bar in the corner, with code 2827). In addition, there is a delivery on the trolleys in the storage room that was delivered by Makro. This must be put away in the storage room.
What do I have to do behind the bar?
The evening often starts with coffee and tea. During the evening, the intention is to have the bar occupied to get drinks and to check the cash register system. When the matches are over, most teams want a team dish from the fryer. So make sure you heat up the fryer in time (heat slowly, start at 100 degrees and in a few steps to 180 degrees) including the extractor (in the storage room, on the other side of the wall at the fryer).
How does the cash register system work?
An explanation of the cash register system is available at the computer. Michiel can also explain how the system works and there are always people present who can and want to help with questions.
What do I do if the beer/soft drinks/sports drinks are finished?
The stock is in the storage room. If something is finished in the refrigerators, you can replenish it from there.
What time can I close?
There is no fixed closing time. Of course, teams that want to stay longer can always offer to take care of closing themselves. In general, the matches end around 00:00. Including a drink and team platter, it is +/- 01:00 if everyone is at least helped with this.
What do I have to do before closing?
- Replenish the refrigerators from the stock in the storage room • Make sure all empty bottles are cleared away • Turn off the deep fryer and clean it • Make sure the dishes are done. There is a dishwasher in the kitchen: turn on the right button, slide the container with dishes in and press start. There is also an explanation by the dishwasher. • Make sure all tables (one table under each lamp) and chairs (4 chairs per table) are positioned properly • Make sure the tables and bar have been wiped • Make sure the lights are off and the extractor fan is off • Make sure the door to the storage room is locked and the keys are in the key box
How do I lock the building?
Contact Ruben van der Hoven before your bar shift. He will give one person from your team the opportunity to lock the door via the Nuki app.